Aktualności
Warter Fuels wśród głównych dostawców benzyny dla koncernu SOCAR
REFLEX, 13.02.2025
Według najnowszych danych opublikowanych przez Daily Fuels&LPG Oil Market w 2024 r. azerbejdżański koncern paliwowy SOCAR podwoił import benzyny A-100, która jest sprzedawana wyłącznie na własnych stacjach benzynowych. Dostawcą cenionej, wysokooktanowej benzyny, w szczególności marki NANO100, jest m.in. spółka Warter Fuels z Polski. Paliwa z Płocka są dostępne na 1/3 stacji SOCAR-u na Ukrainie.
Azerski koncern odpowiada za ok. 90% udziału w rynku premium, ponieważ jest jedyną firmą, która sprzedaje pełną gamę produktów naftowych o europejskiej jakości. Jeśli chodzi o benzynę A-95, sieć SOCAR awansowała na siódme miejsce wśród największych importerów na Ukrainie, zwiększając wolumen importu o 16%.
– Od roku dostarczamy paliwo 100-oktanowe dla polskich i zagranicznych operatorów stacji paliw. Skoro rośnie popyt, to Warter Fuels jest w stanie go zaspokoić, dostarczając wysokojakościowe produkty do wybranych stacji paliw – podkreśla Wojtek Okine, członek zarządu spółki Warter Fuels.
Głównym celem wytwarzania wysokooktanowych paliw benzynowych jest maksymalizacja mocy wyjściowej i wydajności silnika, co przekłada się na przyspieszenie. Generalnie, jak wynika z testów przeprowadzanych w hamowni, moc dostarczana przez paliwa wysokooktanowe (np. 100 RON) jest większa w porównaniu np. z benzynami 95 RON i 98 RON. Warto jednak podkreślić, że wzrost ten nie jest jednakowy w całym zakresie prędkości samochodu i obrotów silnika.
– Nasza benzyna ze względu na dobrane składniki charakteryzuje się węższym zakresem destylacji dzięki temu, że zawiera mniej ciężkich frakcji w porównaniu ze standardową benzyną samochodową, a to powoduje mniej zanieczyszczeń, tzw. nagarów pozostających w silniku – dodaje Konrad Bieńkowski, dyrektor produkcji. – W uzgodnieniu z klientem dobieramy lub stosujemy wskazane przez niego odpowiednie pakiety dodatków uszlachetniających do paliw.
Dodatki takie mają za zadanie m.in. rozpuszczać zanieczyszczenia i zapewniać zwiększoną wydajność czyszczenia dla wszystkich typów silników benzynowych. Poprawiają także właściwości jezdne, zwiększają oszczędność paliwa i zmniejszają emisję spalin, w tym znacznie redukują emisję cząstek stałych.
Przypomnijmy, że historia rozwoju nowoczesnych benzyn w naszym kraju to dwie kluczowe daty. To rok 1971, kiedy został utworzony Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Rafineryjnego z siedzibą w Płocku, i rok 2012, kiedy właścicielem OBR-u zostały Zakłady Chemiczne Warter, które zajmowały się produkcją wyrobów chemicznych specjalnego przeznaczenia. Przez dziesięciolecia zakład w Płocku był producentem i dostawcą kluczowych dodatków uszlachetniających do paliw i biopaliw wykorzystywanych przez koncerny paliwowe. Z czasem do samodzielnie produkowanych czystych paliw alkilatowych i benzyn lotniczych, doszły paliwa rajdowe a potem także klasyczne benzyny samochodowe. Benzyny 100 – oktanowe Warter Fuels dostarcza również do wybranych sieci stacji paliw na polskim rynku.

REFLEX: Najtańsze Święta od 4 lat
REFLEX, 17.04.2025
Czytaj więcej

Miliardy straty na fuzji Orlenu z Grupą Lotos
REFLEX, 15.04.2025
Czytaj więcej

Rekordowy rok ORLENU
REFLEX, 15.04.2025
Czytaj więcej

REFLEX: Pierwsze obniżki cen paliw na stacjach już widoczne.
REFLEX, 11.04.2025
Czytaj więcej

POGP: Rynek LPG w Polsce w 2024 roku
REFLEX, 10.04.2025
Czytaj więcej

Gazowce ORLENU pojawiły się w miastach. Ruszyła kampania o bezpieczeństwie energetycznym
REFLEX, 10.04.2025
Czytaj więcej

ORLEN bada rynek odnawialnego amoniaku
REFLEX, 10.04.2025
Czytaj więcej

Strategiczna inwestycja PERN na półmetku
REFLEX, 10.04.2025
Czytaj więcej

Zmiany na kluczowych stanowiskach w bp Polska
REFLEX, 9.04.2025
Czytaj więcej