Aktualności
Warter Fuels wśród głównych dostawców benzyny dla koncernu SOCAR
REFLEX, 13.02.2025
Według najnowszych danych opublikowanych przez Daily Fuels&LPG Oil Market w 2024 r. azerbejdżański koncern paliwowy SOCAR podwoił import benzyny A-100, która jest sprzedawana wyłącznie na własnych stacjach benzynowych. Dostawcą cenionej, wysokooktanowej benzyny, w szczególności marki NANO100, jest m.in. spółka Warter Fuels z Polski. Paliwa z Płocka są dostępne na 1/3 stacji SOCAR-u na Ukrainie.
Azerski koncern odpowiada za ok. 90% udziału w rynku premium, ponieważ jest jedyną firmą, która sprzedaje pełną gamę produktów naftowych o europejskiej jakości. Jeśli chodzi o benzynę A-95, sieć SOCAR awansowała na siódme miejsce wśród największych importerów na Ukrainie, zwiększając wolumen importu o 16%.
– Od roku dostarczamy paliwo 100-oktanowe dla polskich i zagranicznych operatorów stacji paliw. Skoro rośnie popyt, to Warter Fuels jest w stanie go zaspokoić, dostarczając wysokojakościowe produkty do wybranych stacji paliw – podkreśla Wojtek Okine, członek zarządu spółki Warter Fuels.
Głównym celem wytwarzania wysokooktanowych paliw benzynowych jest maksymalizacja mocy wyjściowej i wydajności silnika, co przekłada się na przyspieszenie. Generalnie, jak wynika z testów przeprowadzanych w hamowni, moc dostarczana przez paliwa wysokooktanowe (np. 100 RON) jest większa w porównaniu np. z benzynami 95 RON i 98 RON. Warto jednak podkreślić, że wzrost ten nie jest jednakowy w całym zakresie prędkości samochodu i obrotów silnika.
– Nasza benzyna ze względu na dobrane składniki charakteryzuje się węższym zakresem destylacji dzięki temu, że zawiera mniej ciężkich frakcji w porównaniu ze standardową benzyną samochodową, a to powoduje mniej zanieczyszczeń, tzw. nagarów pozostających w silniku – dodaje Konrad Bieńkowski, dyrektor produkcji. – W uzgodnieniu z klientem dobieramy lub stosujemy wskazane przez niego odpowiednie pakiety dodatków uszlachetniających do paliw.
Dodatki takie mają za zadanie m.in. rozpuszczać zanieczyszczenia i zapewniać zwiększoną wydajność czyszczenia dla wszystkich typów silników benzynowych. Poprawiają także właściwości jezdne, zwiększają oszczędność paliwa i zmniejszają emisję spalin, w tym znacznie redukują emisję cząstek stałych.
Przypomnijmy, że historia rozwoju nowoczesnych benzyn w naszym kraju to dwie kluczowe daty. To rok 1971, kiedy został utworzony Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Rafineryjnego z siedzibą w Płocku, i rok 2012, kiedy właścicielem OBR-u zostały Zakłady Chemiczne Warter, które zajmowały się produkcją wyrobów chemicznych specjalnego przeznaczenia. Przez dziesięciolecia zakład w Płocku był producentem i dostawcą kluczowych dodatków uszlachetniających do paliw i biopaliw wykorzystywanych przez koncerny paliwowe. Z czasem do samodzielnie produkowanych czystych paliw alkilatowych i benzyn lotniczych, doszły paliwa rajdowe a potem także klasyczne benzyny samochodowe. Benzyny 100 – oktanowe Warter Fuels dostarcza również do wybranych sieci stacji paliw na polskim rynku.

REFLEX: 10 tydzień obniżek cen paliw na stacjach
REFLEX, 21.03.2025
Czytaj więcej

ORLEN z rekordowym wsparciem od EBI na transformację energetyczną
REFLEX, 20.03.2025
Czytaj więcej

ORLEN dostarczy amerykańskie LNG do Ukrainy
REFLEX, 20.03.2025
Czytaj więcej

Raport ,,Przemysł i handel naftowy 2024”: koniec importu paliw z Rosji, konsumpcja w Polsce wzrasta.
REFLEX, 20.03.2025
Czytaj więcej

Grupa Unimot chce rozpocząć działalność w obszarze wydobycia gazu ziemnego
REFLEX, 17.03.2025
Czytaj więcej

Reflex: Ceny paliw spadają, ale powoli
REFLEX, 14.03.2025
Czytaj więcej

PERN szuka wykonawcy przewiertów HDD pod rzeką Wisłą
REFLEX, 13.03.2025
Czytaj więcej

Rynek paliw ciekłych: aktualizacja Informatora dla organów kontrolnych
REFLEX, 12.03.2025
Czytaj więcej

Warter Fuels wprowadza benzynę samochodową 98+
REFLEX, 12.03.2025
Czytaj więcej