Aktualności
HVO i paliwa o obniżonej emisyjności w ofercie Grupy Unimot już w marcu
REFLEX, 22.03.2024
W odpowiedzi na globalne wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi, a tym samym konieczność ograniczenia przez firmy emisji dwutlenku węgla w łańcuchach wartości, Grupa Unimot zaoferuje swoim klientom olej napędowy HVO.
Dotychczas Grupa oferowała swoim klientom specjalną mieszankę oleju napędowego o obniżonej emisyjności, zawierającą dodatek estrów i HVO. Dostępna w różnych proporcjach mieszanka oleju napędowego m.in. z HVO, zgodna z obowiązującymi regulacjami, umożliwia klientom skuteczne obniżenie emisyjności prowadzonej działalności.
Od marca 2024 r. Unimot Paliwa, spółka z Grupy Unimot, rozszerza swoją ofertę paliwową o olej napędowy HVO 100%, którego emisyjność pozwala na nawet 94% redukcję CO2 względem tradycyjnego oleju napędowego B0.
HVO, czyli hydrorafinowany olej roślinny (z ang. Hydrotreated Vegetable Oil), jest rodzajem syntetycznego, odnawialnego paliwa alternatywnego przeznaczonego dla silników diesla. Jest ono otrzymywane w nowoczesnych procesach rafinacyjnych – w wyniku hydrokrakingu lub uwodornienia oleju roślinnego czy tłuszczów zwierzęcych z wykorzystaniem wodoru oraz katalizatorów w warunkach wysokiej temperatury i ciśnienia.
Jako niezależna multienergetyczna grupa kapitałowa i lider wśród niezależnych importerów paliw ciekłych i gazowych w Polsce, nieustannie monitorujemy rynek biopaliw oraz analizujemy innowacyjne technologie, aby dostosowywać nasze produkty do aktualnych potrzeb sektorów gospodarki opartych o transport. Już w marcu rozszerzamy naszą ofertę paliw o obniżonej emisyjności o olej napędowy HVO100%, który wpisuje się w realizację strategii dekarbonizacji firm korzystających z usług sektora transportowego – mówi Robert Brzozowski, wiceprezes zarządu ds. Handlowych, Unimot.
Korzystanie z HVO nabiera szczególnego znaczenia w kontekście wymogów rynkowych oraz regulacyjnych, takich jak pakiet Fit for 55 oraz Dyrektywa CSRD. Przepisy te zakładają ograniczenie emisji CO2 w Unii Europejskiej o co najmniej 55% do roku 2030, a także nakładają na przedsiębiorstwa obowiązek raportowania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Ponadto, w obliczu ograniczonej na szeroką skalę dostępności ciężarowych samochodów z napędem elektrycznym i wodorowym, wprowadzenie oleju napędowego z dodatkiem HVO i oleju napędowego HVO 100% umożliwia klientom z sektora transportowego efektywną redukcję śladu węglowego ich działalności, będąc jednocześnie praktycznym oraz dostępnym rozwiązaniem w obecnych realiach rynkowych.
Źródło: UNIMOT
Reflex: Ceny paliw najwyższe od 5 miesięcy
REFLEX, 17.01.2025
Czytaj więcej
Naftoport przeładował 38,8 mln ton ropy naftowej w 2024 roku
REFLEX, 14.01.2025
Czytaj więcej
REFLEX: Skokowy wzrost cen na stacjach
REFLEX, 10.01.2025
Czytaj więcej
Największy plan inwestycyjny w historii polskiej energii, czyli nowa strategia ORLENu
REFLEX, 9.01.2025
Czytaj więcej
Nowa stacja paliw MOYA w Garwolinie
REFLEX, 9.01.2025
Czytaj więcej
REFLEX: Koniec obniżek cen na stacjach prawdopodobny
REFLEX, 3.01.2025
Czytaj więcej
Warter Aviation uruchamia kolejną, jedenastą stację paliw na lotnisku
REFLEX, 3.01.2025
Czytaj więcej
Rynek paliw: zmiana kodu CN oleju napędowego dla przedsiębiorców posiadających koncesję w zakresie paliw ciekłych oraz wpisanych do rejestru podmiotów przywożących
REFLEX, 2.01.2025
Czytaj więcej
Zmiany dotyczące zgłoszenia przewozu drogowego w SENT od 1 stycznia 2025 r.
REFLEX, 2.01.2025
Czytaj więcej