Aktualności

Circle K rozszerza międzynarodową współpracę z Too Good To Go, aby przeciwdziałać marnowaniu żywności

REFLEX, 1.07.2024
Kanadyjski koncern Alimentation Couche-Tard, do którego należy sieć stacji paliw i sklepów Circle K, rozszerzył o kolejny rynek trwającą od 2018 roku współpracę z Too Good To Go, największym na świecie marketplace’em do zarządzania nadwyżkami żywności. Dzięki temu partnerstwu uratowano globalnie przeszło 1,3 miliona Paczek Niespodzianek, co odpowiada uniknięciu emisji 3 510 000 kg dwutlenku węgla i niepotrzebnego zużycia ponad 1 miliarda litrów wody. Od teraz również klienci z Polski będą mogli przyczynić się do ograniczenia marnowania żywności za 1/3 ceny wyjściowej. 

Alimentation Couche-Tard, kanadyjski koncern, do którego należy sieć Circle K, oraz Too Good To Go, firma wpływu społecznego, która pomaga odblokować przychód z niesprzedanej żywności i tym samym zmniejszyć skalę marnowanego jedzenia, ogłosiły rozszerzenie swojej współpracy w Ameryce Północnej i Europie. Obie firmy dążą do tego, aby do końca 2024 roku łącznie ponad 9 000 stacji paliw i sklepów Circle K w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Irlandii było dostępnych w aplikacji Too Good To Go.

- W miarę rozszerzania i udoskonalania naszej oferty gastronomicznej na całym świecie, ograniczenie marnotrawienia żywności stało się dla nas priorytetem. Partnerstwo z Too Good To Go doskonale wpisuje się w założenia strategii zrównoważonego rozwoju Circle K, a do tego jest innowacyjnym sposobem na to, aby klienci spróbowali naszych przekąsek w atrakcyjnej cenie – podkreśla Renata Timoščik, Market Development Director w Circle K Polska

Partnerstwo napędzające pozytywne zmiany 

Współpraca Too Good To Go z kanadyjskim koncernem Alimentation Couche-Tard rozpoczęła się w 2018 roku w Norwegii, a w kolejnych latach rozszerzyła się na Danię, Szwecję, a także wybrane rynki w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Polsce. Od tego czasu klienci Circle K za pomocą aplikacji Too Good To Go znacznie ograniczyli marnowanie żywności, ratując przed wyrzuceniem zawartość przeszło 1,3 miliona Paczek Niespodzianek, które można było upolować za pośrednictwem aplikacji. Co ciekawe, działanie te odpowiada uniknięciu emisji 3 510 000 kg dwutlenku węgla i niepotrzebnemu zużyciu ponad 1 miliarda litrów wody. 

- Cieszymy się, że program pilotażowy z Circle K zakończył się sukcesem, zwłaszcza że testowane były także inne rozwiązania. Dotychczas uratowane przed zmarnowaniem ilości jedzenia na stacjach sieci pokazują, że Too Good To Go jest skutecznym partnerem, który realnie pomaga biznesom zarządzać nadwyżkami jedzenia - mówi Anna Podkowińska-Tretyn, Country Directorka Too Good To. 

Dzięki aplikacji Too Good To Go klienci Circle K będą mogli realnie zmniejszyć skalę marnowanego jedzenia i tym samym emisję gazów cieplarnianych. Pracownicy Circle K codziennie sprawdzają zapasy żywności pod kątem artykułów, których termin przydatności do spożycia kończy się i pakują je do Paczek Niespodzianek dostępnych w aplikacji Too Good To Go. Dzięki temu blisko 4 miliony zarejestrowanych użytkowników w Polsce będzie miało szansę uratować dobrą żywność ze stacji Circle K przed zmarnowaniem za 1/3 ceny wyjściowej bezpośrednio przez aplikację Too Good To Go. 

Współpraca Circle K i Too Good To Go w Polsce

 Od początku pilotażowej akcji Circle K z Too Good To Go w Polsce, która wystartowała w marcu 2023 roku, firmy wspólnie uratowały przed zmarnowaniem 23 460 Paczek Niespodzianek. Dziś po udanym wdrożeniu marki potwierdziły rozpoczęcie współpracy na polskim rynku, a w jej ramach łącznie 190 sklepów i stacji paliw Circle K pojawiło się w aplikacji Too Good To Go. Paczki Niespodzianki będą zawierać świeże produkty, m.in. kanapki, burgery, słodkie wypieki, czy też inne artykuły spożywcze i napoje. Już blisko 8 tysięcy użytkowników aplikacji dodało Circle K do "ulubionych", dzięki czemu będą mogli uratować żywność z sieci jeszcze szybciej. 

- Oprócz tego, że nasi klienci będą mogli sporo zaoszczędzić, kupując Paczki Niespodzianki poprzez aplikację Too Good To Go, to jednocześnie będą mieli poczucie, że przyczynili się do ograniczenia negatywnych skutków zmian klimatycznych - dodaje Renata Timoščik, Market Development Director w Circle K Polska. 

źródło: Circle K Polska