Aktualności
Więcej ORLENU w Niemczech
REFLEX, 29.09..2023
ORLEN intensyfikuje rebranding sieci stacji paliw w Niemczech. Procesowi wdrażania marki ORLEN towarzyszy modernizacja obiektów, a także poszerzenie oferty dla klientów. Niemcy są jednym z rynków, na których Koncern planuje również intensywny rozwój sieci punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w ciągu najbliższych dwóch lat liczba ładowarek ma tam wzrosnąć do ponad 430.
– Pod marką ORLEN działają już wszystkie nasze stacje na Litwie, Węgrzech, Słowacji oraz niemal wszystkie w Czechach. Konsekwentnie przeprowadzamy rebranding na rynkach zagranicznych, tak by ORLEN kojarzony był z szeroką ofertą najwyższej jakości usług. Dzięki temu możemy ujednolicać nasze działania marketingowe i operacyjne, co długofalowo przełoży się na wygenerowanie konkretnych synergii. Naszą ambicją jest, aby na początku 2024 roku około 100 stacji w Niemczech funkcjonowało już pod marką ORLEN – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu ORLEN.
Należąca do Grupy ORLEN spółka ORLEN Deutschland obsługuje aktualnie 606 stacji paliw działających pod markami ORLEN i Star. Tym samym koncern plasuje się na 6. pozycji wśród największych operatorów stacji paliw w Niemczech. Ostatnią akwizycją, sfinalizowaną w czerwcu br., było przejęcie od OMV 17 samoobsługowych punktów tankowania w krajach związkowych: Bawarii (13 lokalizacji), Badenii-Wirtembergii (3) i Hesji (1).
Niemcy są jednym z rynków, na których Grupa ORLEN planuje intensywny rozwój stacji i punktów ładowania. Do 2030 roku infrastruktura przeznaczona dla użytkowników aut elektrycznych, głównie w Polsce, Czechach i Niemczech, ma obejmować 10 tysięcy ładowarek. Tylko w najbliższych dwóch latach liczba stacji ładowania w Niemczech ma wzrosnąć do ponad 430.
Zgodnie z przyjętymi założeniami do końca dekady wszystkie stacje ORLEN będą działały pod wspólnym logo. Proces rebrandingu odbywa się zgodnie z rynkowymi uwarunkowaniami poszczególnych krajów, w których znajdują się stacje Koncernu. Pod logo ORLEN działają wszystkie stacje na Słowacji, Litwie i Węgrzech. W przypadku rynku czeskiego – do końca roku blisko 90% stacji działających dotychczas pod marką Benzina rozpocznie funkcjonowanie pod marką ORLEN.
Strategia ORLEN 2030 zakłada również rozwój sieci do co najmniej 3,5 tysiąca stacji. Udział obiektów zagranicznych w całej sieci ma wzrosnąć do 45%. Na koniec drugiego kwartału 2023 r. liczba stacji paliw ORLEN wynosiła 3157, z czego 1238 na rynkach zagranicznych. Po finalizacji transakcji i przejęciu austriackiej sieci Turmöl liczba stacji w sieci ORLEN wzrośnie o 266, a koncern będzie prowadził sprzedaż detaliczną paliw na siedmiu rynkach europejskich.
źródło: Orlen SA
REFLEX: Ruch cen paliw na stacjach niewielki, w hurcie taniej
REFLEX, 31.01.2025
Czytaj więcej
Sojusz biznesu z nauką - innowacyjne e-paliwa
31.01.2025
Czytaj więcej
Ponad 5 miliardów złotych (1,25 mld USD) na strategiczne inwestycje ORLENu
REFLEX, 29..01.2025
Czytaj więcej
Rusza program „NaszEauto”. Do 40 tys. zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego
REFLEX, 28.01.2025
Czytaj więcej
Wynajem samochodu z ekonomicznym spalaniem – top 10 samochodów
ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Czytaj więcej
REFLEX: Pierwsze reakcje na spadek cen ropy i umocnienie złotego
REFLEX, 24.01.2025
Czytaj więcej
GAZ-SYSTEM zakończył rozbudowę Terminala LNG w Świnoujściu
REFLEX, 22.01.2025
Czytaj więcej
Reflex: Ceny paliw najwyższe od 5 miesięcy
REFLEX, 17.01.2025
Czytaj więcej
AsstrA-Associated Traffic AG testuje paliwo HVO100 na stacji AVIA w Myszęcinie
REFLEX, 16.01.2025
Czytaj więcej