Aktualnie znajdujesz się: Strona główna | Wszystkie wiadomości | Wiadomości | Stacje paliw coraz lepiej spełniają oczekiwania kierowców

Kategorie

Partnerzy

Materiał wydrukowany z portalu www.reflex.com.pl © 2013
zdj. Fotolia

Stacje paliw coraz lepiej spełniają oczekiwania kierowców

Dodano: 04.08.2017

/BM REFLEX, 4-08-2017/ Poziom satysfakcji klientów stacji paliw systematycznie rośnie, maleją z kolei różnice w ocenie poszczególnych sieci. Kierowcy najwyżej oceniają sieci: Lotos, Statoil (Circle K) i Orlen. Aż 40% klientów sieci BP przyznaje, że program lojalnościowy tej stacji ma duży lub decydujący wpływ na jej wybór. Najważniejszym czynnikiem wpływającym na satysfakcję kierowców jest jakość paliwa - wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

Stacje paliw prezentują bardzo wyrównany poziom, biorąc pod uwagę satysfakcję klientów - między liderem a najniżej ocenianą siecią są tylko 3 punkty różnicy w skali 100 stopniowej. Można więc uznać, że sieci stają się względem siebie coraz bardziej konkurencyjne.

 
Źródło: Badanie satysfakcji klientów stacji paliw, ARC Rynek i Opinia, maj 2017 r.

Mimo wzrostu satysfakcji klientów wszystkich stacji paliw w ciągu ostatniego roku, zauważalny jest spadek ich lojalności.


 

Źródło: Badanie satysfakcji klientów stacji paliw, ARC Rynek i Opinia, maj 2017 r.

Kierowcy potwierdzają, że największy wpływ na ich satysfakcję z danej sieci stacji mają: jakość paliwa, jakość obsługi, oznakowanie stacji, czystość oraz gęstość sieci.

Jeśli chodzi o korzystanie z dodatkowych usług, to widać pewne różnice w zależności od sieci. Orlen i Statoil (Circle K) to stacje, na których najczęściej kupowane są ciepłe napoje - kawa i herbata, w przypadku Lotosuoraz Shella klienci najczęściej korzystają z usługi mycia szyb, zaś na BP kierowcy najczęściej korzystają z asortymentu, jaki oferuje sklep na stacji.

Liderzy w poszczególnych kategoriach:
Postrzegana gęstość sieci - Orlen
Obsługa - Lotos
Czystość stacji - Lotos
Postrzegane ceny - Lotos
Postrzegana jakość paliwa - Lotos
Oznakowanie - Lotos
Oferta gastronomiczna - Orlen
Sklep i usługi dodatkowe - BP
Wystrój stacji - BP

Znaczny wpływ na wybór stacji mogą mieć też programy lojalnościowe. Zdecydowanym liderem w tej kategorii jest BP - program lojalnościowy tej sieci przyciąga aż 40% klientów.

 
Źródło: Badanie satysfakcji klientów stacji paliw, ARC Rynek i Opinia, maj 2017 r.

Nieduże różnice w ocenie satysfakcji stacji paliw wpływają bezpośrednio na lojalność wobec nich. Jeśli wszystkie sieci gwarantują podobną jakość i ofertę, klient wie, że może spodziewać się odpowiedniego standardu, niezależnie od tego, którą z nich wybierze. W związku z brakiem cech istotnie wyróżniających daną sieć, marka przestaje mieć duże znaczenie. Cechą wyróżniającą daną markę może być na przykład atrakcyjny program lojalnościowy, tak jak jest to w przypadku sieci BP, wówczas jest to dodatkowa zachęta do skorzystania ze stacji. Być może jest to sygnał dla właścicieli stacji, że aby się wyróżnić muszą poszukać nowych rozwiązań, być może w obszarze usług dodatkowych, które spowodują, że kierowcy częściej będą wybierali ich sieć  - komentuje Grzegorz Sygnowski, Senior Project Manager z ARC Rynek i Opinia.


Informacja o badaniu
Badanie przeprowadzono metodą CAWI (ankiety online) na panelu konsumenckim epanel.pl w terminie luty-maj 2017 na próbie N=1724 respondentów. Respondentami byli kierowcy tankujący regularnie na stacjach: BP, Lotos, Orlen, Shell oraz Statoil (badanie było realizowane przed rebrandingiem sieci Statoil na Circle K).

źródło: ARC Rynek i Opinia



Zobacz także:

Materiał wydrukowany z portalu www.reflex.com.pl © 2013

REKLAMA

Hurtowe ceny paliw Gaz łupkowy Detaliczne ceny paliw w Polsce

Notowania walut

Zapisz się do newslettera!

Korzystanie z Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce w sprawie Cookies. Nie pokazuj więcej tego powiadomienia