Aktualności

Przy S8 ruszyła pierwsza ładowarka operatora BP Pulse

REFLEX, 31.07.2024
Na trasie S8 z Wrocławia do Warszawy, przy stacji BP na MOP Rzgów otwarto ładowarkę sieci BP Pulse. Czy pojawią się kolejne?

Ładowarki przy stacjach BP to temat, który przez ostatnie lata pojawiał się i znikał. Pierwotne plany brytyjskiego koncernu były ambitne. W 2022 roku zapowiadano, że BP do 2030 roku zainwestuje miliard funtów w brytyjską infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych i do 100 milionów euro w infrastrukturę w Niemczech, a poza tym będzie dynamicznie rozwijać się i inwestować także na wielu innych rynkach. Otwarcie pierwszej ładowarki w Polsce planowano właśnie na 2022 r. W Stanach Zjednoczonych w 2023 roku BP odkupiła ładowarki od Tesli – to pierwszy przypadek, kiedy firma Elona Muska sprzedała innej firmie swoje Superchargery. Transakcja opiewała na równowartość ok. 420 milionów złotych.

Tymczasem w kwietniu 2024 r. plany zostały zrewidowane. BP zwolniło jedną dziesiątą pracowników działu powiązanego z ładowaniem pojazdów elektrycznych – czyli ponad 100 osób. Spółka BP Pulse – czyli ta odpowiadająca za ładowarki – została wycofana z 12 krajów. Firma tłumaczyła to spadkiem zainteresowania klientów autami EV.

Mimo wszystko, w Polsce ruszyła ładowarka BP Pulse Informacja o oddaniu do użytku pierwszej w Polsce stacji ładowania BP Pulse może być w świetle powyższych doniesień zaskakująca. O takim wydarzeniu poinformował na swoim profilu na portalu Linkedin Andrzej Nowakowski, Country manager BP Pulse w Polsce i Austrii. „Z przyjemnością informuję, że pierwsza stacja ładowania bp pulse w Polsce jest już dostępna. Dwie ładowarki marki bp pulse (4 stanowiska) witają klientów przy autostradzie S12/S8, na południe od Łodzi (MOP Rzgów – kierunek Warszawa, współrzędne: 51.6329° N, 19.4380° E). Prosimy o odwiedzenie tego miejsca, zrobienie sobie przerwy, wypicie dobrej kawy i przetestowanie naszych usług podczas podróży” – napisał Andrzej Nowakowski.

Strategiczny punkt Mówimy tu o miejscu przy stacji tankowania BP Czyżeminek. To punkt na trasie z Wrocławia do Warszawy, 200 kilometrów za Wrocławiem i 150 kilometrów przed Warszawą – czyli w miejscu, w którym wielu kierowców aut elektrycznych pokonujących tę trasę może potrzebować doładowania akumulatorów. Stacja oferuje moc do 200 kW i wykorzystuje ładowarki marki Alpitronic, uznawane za wyjątkowo niezawodne. Jak można korzystać ze sprzętu BP Pulse? Ładowarkę widać w aplikacji BP, a także w Shell Recharge. Nie podano tam cen, ale można znaleźć je na stronie BP.

„Użytkownicy korzystający z usługi pay-as-you-go płacą w następujący sposób:
 Ładowarka do 100 kW DC – 2,9 zł/kWh 
 Ładowarka powyżej 100 kW DC – 3,25 zł/kWh” – podaje strona BP. 

Jako że mówimy tu o nowym sprzęcie, musi być wyposażony w terminal do obsługi kart płatniczych. Można korzystać również z karty BP Fuel & Charge. To rozwiązanie brytyjskiego przedsiębiorstwa umożliwiające rozliczanie jedną kartą „paliwową” zarówno tankowania samochodów spalinowych, jak i ładowanie modeli elektrycznych. Karta umożliwia w Polsce korzystanie nie tylko z ładowarki BP Pulse, ale również m.in. z GreenWay, Ionity, Last Mile Solutions, EV+, Columbus Energy, E.go czy Nexity. W większości przypadków BP dolicza do cen operatorów 5% swojej marży. Skąd obecność ładowarki BP Pulse w Polsce? Mówimy tu najprawdopodobniej o urządzeniu dofinansowanym ze środków unijnych. Bardzo prawdopodobne, że możemy spodziewać się kolejnych. 

źródło: elektromobilni.pl