Aktualności
Grupa Unimot zrealizowała dostawę oleju napędowego z USA
REFLEX, 16.02.2023
Grupa Unimot zrealizowała dostawę oleju napędowego z USA
Data publikacji: 15.02.23
image
Grupa Unimot dywersyfikuje kierunki dostaw paliw i właśnie sprowadziła do Polski olej napędowy ze Stanów Zjednoczonych. Tankowiec ELDIA o pojemności 38 tys. ton przypłynął bezpośrednio z rafinerii Garyville w Luizjanie i we wtorek, 14 lutego, zakończył się jego rozładunek w porcie w Gdyni, skąd za pośrednictwem hubu paliwowego w Dębogórzu olej napędowy trafi do klientów Grupy Unimot.
Tak jak zapowiadaliśmy, intensywnie wykorzystujemy nasze szerokie kontakty handlowe, w tym potencjał naszego biura tradingowego w Genewie, żeby zapewnić dostawy oleju napędowego do Polski po wprowadzeniu sankcji na rosyjskie produkty ropopochodne. Dostawa ze Stanów Zjednoczonych została zrealizowana bez konieczności wykorzystania naszego terminala przeładunkowego w Danii, ponieważ towar przypłynął bezpośrednio do Polski największym tankowcem, jaki może zostać obsłużony przez port w Gdyni, czyli statkiem o pojemności 38 tys. ton. Terminal w Danii pozwala nam na obsłużenie największych tankowców o pojemności 100 tys. ton i prowadzimy rozmowy dotyczące takich dostaw z kontrahentami na całym świecie – mówi Robert Brzozowski, wiceprezes zarządu ds. handlowych, Unimot.
Grupa Unimot przygotowywała się do uniezależnienia od dostaw paliw z Rosji od momentu wybuchu wojny w Ukrainie. W związku z tym na początku kwietnia 2022 r. spółka wynajęła terminal w duńskim Gulfhavn, który umożliwia przeładunek oleju napędowego z największych tankowców przypływających do Europy z innych kierunków niż Rosja oraz dalszy transport paliwa do Polski, a także – w razie potrzeby – do wszystkich innych portów w basenie Morza Bałtyckiego. Dzięki niemu do tej pory zrealizowane zostały trzy dostawy oleju napędowego – dwie z Arabii Saudyjskiej i jedna z Indii. Umowa dotycząca wynajęcia terminala została zawarta na rok z możliwością jej przedłużenia, z czego Grupa Unimot już skorzystała i przedłużyła ją o kolejny rok.
W latach 2021-2022 Unimot sprowadzał produkt również z rafinerii europejskich, w tym ze Szwecji, Finlandii, Niemiec i Holandii, bezpośrednio do portu w Gdyni. Są to kierunki, z których Grupa zamierza korzystać również teraz, po wprowadzeniu sankcji na produkty ropopochodne z Rosji.
Grupa Unimot intensyfikuje także inwestycje w logistykę kolejową, by możliwie szybko i efektywnie kosztowo transportować produkt drogą lądową. W I kwartale tego roku do Grupy dotrą ostatnie partie zakupionych cystern kolejowych, a finalizacja zainicjowanej pod koniec 2022 r. transakcji zakupu logistycznej spółki Olavion, która dysponuje lokomotywami, odpowiednimi licencjami i posiada wysoko wykwalifikowany personel, pozwoli Grupie Unimot uzupełnić ten łańcuch wartości i wykorzystać efekt synergii.
źródło: Unimot
REFLEX: Ceny paliw na stacjach mogą jeszcze spadać
REFLEX/ 17.05.2024
Czytaj więcej
Licznik Elektromobilności: po polskich drogach jeździ już ponad 100 tys. osobowych BEV i PHEV
REFLEX, 17.05.2024
Czytaj więcej
Terminale paliw Grupy ORLEN zasilane OZE
REFLEX, 15.05.2024
Czytaj więcej
Grupa Unimot wprowadziła paliwo HVO na pierwszej ze swoich stacji paliw AVIA
REFLEX, 15.05.2024
Czytaj więcej
Sieć MOYA otworzyła kolejną stację na Podkarpaciu
REFLEX, 15.05.2024
Czytaj więcej
REFLEX: Wzrosła szansa na obniżki cen paliw na stacjach
REFLEX, 10.05.2024
Czytaj więcej
ORLEN uruchamia energooszczędne stacje
REFLEX, 9.05.2024
Czytaj więcej
Wodne stacje ORLEN gotowe na nowy sezon żeglarski
REFLEX, 29.04.2024
Czytaj więcej
Majowe promocje paliwowe z bp
REFLEX, 29.04.2024
Czytaj więcej