Aktualności
Grupa Unimot wynajęła terminal LPG w niemieckim Wilhelmshaven
REFLEX, 23.05.2024
Grupa Unimot wynajęła terminal LPG w niemieckim Wilhelmshaven
Data publikacji: 22.05.24
image
Unimot Paliwa, spółka z Grupy Unimot, zawarła umowę na przeładunek i magazynowanie gazu LPG w Niemczech ze spółką HES Wilhelmshaven Tank Terminal GmbH. W ten sposób Grupa Unimot przygotowuje się na wejście w życie sankcji na rosyjskie LPG od grudnia 2024 r. Umowie na wynajem pojemności magazynowej przeznaczonej dla LPG towarzyszy umowa na wynajem pojemności magazynowej dla oleju napędowego.
W naszej strategii na lata 2024-2028 jako pierwszy z celów dla segmentu LPG wskazaliśmy zabezpieczenie dostaw LPG, poprzez budowę nowego kanału logistycznego umożliwiającego zakupy LPG z alternatywnych kierunków i umowa zawarta z HES Wilhelmshaven Tank Terminal miesiąc po ogłoszeniu strategii jest dowodem na konsekwentną realizację tego celu. Wynajęcie terminala w niemieckim Wilhelmshaven pozwala nam przygotować się na czas obowiązywania sankcji na rosyjskie LPG, które wejdą w życie już w grudniu tego roku. Port sąsiadujący z terminalem może przyjąć gazowce o dwukrotnie większej pojemności niż nasze polskie porty, ponadto wynajęty terminal posiada pełną infrastrukturę, by transportować produkt bezpośrednio drogą kolejową do Polski – mówi Robert Brzozowski, wiceprezes zarządu ds. handlowych, Unimot.
Umowa zawarta między Unimot Paliwa a spółką HES Wilhelmshaven Tank Terminal GmbH przewiduje możliwość rozładunku i magazynowania gazu LPG o wolumenie około 8 tys. ton. Umowa została zawarta na czas określony 48 miesięcy, począwszy od 1 października 2024 r., z możliwością jej przedłużenia na kolejne 24 miesiące. Wartość umowy na wynajęcie pojemności magazynowych dla gazu LPG w Wilhelmshaven w pierwszym okresie jej obowiązywania jest szacowana przez Grupę Unimot na kwotę 120 mln zł.
Ponadto Grupa Unimot uzgodniła ze spółką HES kluczowe warunki kolejnej umowy związanej z przeładunkiem i magazynowaniem oleju napędowego. Zagwarantowana pojemność magazynowa oleju napędowego ma wynieść 78 tys. m sześc. Strony zamierzają zawrzeć umowę dotyczącą oleju napędowego na 18 miesięcy, począwszy od 1 lipca 2024 r. z możliwością jej przedłużenia na okres kolejnych 12 miesięcy. Wartość tej przyszłej umowy powinna wynieść ok. 15 mln zł.
Terminal w Wilhelmshaven daje nam możliwość rozszerzenia usługi o kolejne produkty, z czego bardzo chętnie skorzystamy. Jest to doskonała alternatywa dla wynajętego w kwietniu 2022 r. duńskiego terminala na olej napędowy, pozwalającego nam transportować produkt jedynie drogą morską, z którym po dwóch latach kończymy współpracę. Terminal w Gulfhavn był idealnym rozwiązaniem na czas niepewności związany z atakiem Rosji na niepodległą Ukrainę, jednak teraz przepinamy się na terminal w Wilhelmshaven, który daje nam większą elastyczność i – podobnie jak w przypadku LPG – możliwość transportowania oleju napędowego z Niemiec koleją i transportem samochodowym do Polski – dodaje Robert Brzozowski.
Umowę związaną z gazem LPG oraz przyszłą umowę związaną z olejem napędowym należy traktować łącznie i wejdą w życie w tym samym czasie z momentem podpisania ostatniej z nich.
źródło: Unimot

REFLEX: 10 tydzień obniżek cen paliw na stacjach
REFLEX, 21.03.2025
Czytaj więcej

ORLEN z rekordowym wsparciem od EBI na transformację energetyczną
REFLEX, 20.03.2025
Czytaj więcej

ORLEN dostarczy amerykańskie LNG do Ukrainy
REFLEX, 20.03.2025
Czytaj więcej

Raport ,,Przemysł i handel naftowy 2024”: koniec importu paliw z Rosji, konsumpcja w Polsce wzrasta.
REFLEX, 20.03.2025
Czytaj więcej

Grupa Unimot chce rozpocząć działalność w obszarze wydobycia gazu ziemnego
REFLEX, 17.03.2025
Czytaj więcej

Reflex: Ceny paliw spadają, ale powoli
REFLEX, 14.03.2025
Czytaj więcej

PERN szuka wykonawcy przewiertów HDD pod rzeką Wisłą
REFLEX, 13.03.2025
Czytaj więcej

Rynek paliw ciekłych: aktualizacja Informatora dla organów kontrolnych
REFLEX, 12.03.2025
Czytaj więcej

Warter Fuels wprowadza benzynę samochodową 98+
REFLEX, 12.03.2025
Czytaj więcej