Aktualności
GDKIA ogłosiła przetarg na dzierżawę MOP Moczydła i MOP Jędrzejów
REFLEX, 17.09.2024
Do 14 października 2024 r. można składać oferty w przetargu na dzierżawę nieruchomości zlokalizowanych w ciągu autostrady A2 na odcinku od węzła Janów do węzła Kałuszyn. Chodzi o budowę i eksploatację MOP Jędrzejów i MOP Moczydła.
Obowiązkiem dzierżawcy będzie zagospodarowanie terenu dzierżawionej nieruchomości do wymogów przewidzianych dla MOP o funkcji komercyjnej i jego utrzymanie zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dzierżawa będzie obejmować obiekty z przeznaczeniem pod wybudowanie, wyposażenie oraz prowadzenie MOP:
- MOP Jędrzejów o funkcji wypoczynkowo – usługowej, wyposażenie m.in. w stację paliw, restaurację/bistro i w fakultatywny obiekt noclegowy w formie motelu;
- MOP Moczydła o funkcji wypoczynkowo – usługowej, wyposażenie m.in. w stację paliw, restaurację/bistro.
W obecnym przetargu obowiązuje zasada konkurencyjności ABAB (gdzie A, B oznaczają Miejsca Obsługi Podróżnych prowadzone przez różnych operatorów A i B), jak również przetarg jest dedykowany także dla mniejszych firm paliwowych (doświadczenie 3 lata, 1 stacja paliw). Wyjściowa cena w przetargu to kwota 10.000 PLN na czynsz dzierżawny.
Ponadto wprowadzono zmiany związane z możliwością rozdzielenia postępowania przetargowego na dwa odrębne, dające wybór Dzierżawcy w kwestii budowy stacji ładowania pojazdów elektrycznych (dzierżawa nie obejmuje obszaru przeznaczonego na budowę w/w stacji ładowania oraz miejsc parkingowych potrzebnych na ich obsługę). W przypadku podjęcia się przez Dzierżawcę budowy stacji ładowania planowane są:
- Stacje ładowania pojazdów osobowych o napędzie elektrycznym. W pierwszym etapie, 24 miesiące od dnia złożenia pisemnego oświadczenia, o łącznej mocy min. 400 kW, w tym min. 1 punkt o mocy min. 150 kW. W drugim etapie, do 31 grudnia 2027 r., o łącznej mocy min. 600 kW, w tym 2 punkty o mocy min. 150 kW.
- Stacje ładowania pojazdów ciężarowych o napędzie elektrycznym. W pierwszym etapie, do 31 grudnia 2027 r., o łącznej mocy min. 2800 kW, w tym min. 2 punkty co najmniej 350 kW. W drugim etapie, do 31.grudnia 2030 r., o łącznej mocy min. 3600 kW, w tym min. 2 punkty co najmniej 350 kW.
Możliwe będzie także wybudowanie infrastruktury do tankowania pojazdów osobowych i ciężarowych napędzanych wodorem, a także min. 1 punktu tankowania paliw alternatywnych LNG CNG (do wyboru).
Umowa dzierżawy zawierana będzie na okres 20 lat na warunkach opisanych w umowie.
źródło: GDKIA
REFLEX: Dynamiczne zmiany cen autogazu na stacjach
REFLEX, 15.11.2024
Czytaj więcej
Unimot opublikował wyniki za III kwartał 2024 r.
REFLEX, 15.11.2024
Czytaj więcej
Grupa ORLEN w III kwartale 2024 roku osiągnęła wyniki zbliżone do III kw’23 r. w znacznie gorszych warunkach makroekonomicznych
REFLEX, 14.11.2024
Czytaj więcej
Grupa UNIMOT wyczarterowała gazowiec do transportu gazu LPG, wzmacniając łańcuch dostaw w obliczu nadchodzących sankcji
REFLEX, 12.11.2024
Czytaj więcej
Grupa ORLEN przeznaczy 3,5 mld zł na program modernizacji sieci dystrybucji energii
REFLEX, 12.11.2024
Czytaj więcej
REFLEX: Stabilne ceny paliw na długi weekend
REFLEX, 8.11.2024
Czytaj więcej
Dwa scenariusze inwestycji petrochemicznej ORLEN w Płocku
REFLEX, 7.11.2024
Czytaj więcej
Szacunkowe wyniki Unimot S.A. za III kwartał 2024 r.
REFLEX, 7.11.2024
Czytaj więcej
Nowa stacja paliw MOYA w Radomiu. Mnóstwo atrakcji i mega promocje na start!
REFLEX, 7.11.2024
Czytaj więcej